»Techno is queer,« forklarer den unge russiske danser publikum i første del af Untz – Untz – Untz.
Derfor må normaliteten også vige pladsen på Aarhus Teater og i stedet give rum til en indføring i technomusikkens oprindelse og historie.
Det er endt som en både nærværende og intens performance, der sætter sig i kroppen og giver en reel sansemættet oplevelse.
Du kan læse hele min anmeldelse i Information, hvis du er abonnent.
Untz – Untz – Untz.
Instruktør: Martin Forsberg. Musik: Mitja Nylund. Scenograf: David Gehrt. Med: Nastia Ivanova.
Spiller på Aarhus Teater til 16. februar.
Stor tommel-op for at du deler så vidt forskellige indlæg om så alsidige områder af det kulturelle. Det er til stor inspiration for de af os, som ikke aner spor om techno, for at sige det pænt… 🙂
Tak igen. Nu ved jeg jo faktisk heller intet om technomusik. Eller det gjorde jeg ikke, før jeg så ‘Untz’. Men jeg blev klogere. Og det er jo det teater og litteratur kan: lære os om andre verdener.